[PR] Pelanduks Reporter

[PR] Pelanduks Reporter

Kereta Skoda lebih laju berbanding Porsche 911

Kereta Skoda lebih laju berbanding Porsche 911

Percaya atau tidak Kereta Skoda Octavia buatan Republik Czech itu kerap menjadi bahan ketawa kerana ia dianggap tidak setanding dengan jenama-jenama kereta utama di Eropah.Selama enam bulan pihak SKODA mengambil masa untuk melakukan pengubahsuaian kereta tersebut kini tampil dengan kelajuan tersendiri malahan lebih laju daripada Kereta terkenal Porsche 911.

Di Bonneville, Amerika Syarikat (AS) Seorang pemandu
lagak ngeri, Richard 'Dickie' Meaden menjadi pemandu pertama yang memecah paras kelajuan 321.86 kilometer sejam dengan memandu kereta Skoda Octavia ini.Enjin kereta berkapasiti dua liter itu dilengkapi pengecas turbo gergasi untuk meningkatkan kuasa kenderaan itu daripada 200 kuasa kuda (bhp) kepada lebih 500bhp sekali gus lebih berkuasa daripada kereta sport Porsche 911.

Tahniah kepada pihak SKODA atas kejayaan mereka membuktikan di mata dunia bahawa mereka juga boleh.Disamping itu, bagi PR sekiranya kereta berkelajuan tinggi ini disalah gunakan, ini bermaksud satu lagi mesin membunuh para drager di dunia telah dihasilkan. Mana tidaknya, Jangankan litar kereta ni sapu,Highway pun akan jadi Port untuk para drager berlumba...

PR : Mesin Dicipta Untuk Menyenangkan Bukan Untuk Menyusahkan.. Nasihat PR jangan salah guna ye...:)

0 Reporter Meng'Gosip:

Related Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Support PR


ShoutMix chat widget

Pelawat Hari Ini

Easy Backlink,Free Instant Backlink

Subscribe via email

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner